קשובים לצורך שלך

חזון המעון הינו שילוב צעירים וצעירות עם מוגבלויות במעגלי החברה הנורמטיבית, נטיעת תחושה של ביטחון והעצמה אישית בהתבסס על רצונם ויכולותיהם, להשתלבות מכובדת ומכבדת.

קצת על המעון

מעון "בית עדן" ברמלה הנו מסגרת דיור חוץ ביתית המיועדת לילדים ונוער המתפקדים עם מוגבלות שכלית ו/או התפתחותית, אוטיזם, התנהגויות מאתגרות או במסגרת תהליכי שיקום.

דיירי מעון "בית עדן" מונים 112 דיירים ודיירות, רובם המוחלט מגיעים למעון מרשויות בכל רחבי הארץ. המעון נמצא בבעלות פרטית ומפוקח על ידי משרד הרווחה.

במעון פועל צוות רב מקצועי מגוון הכולל עובדת סוציאלית, רופאה, פסיכיאטרית, פסיכולוג, קלינאית תקשורת, מרפא בעיסוק, דיאטנית קלינית, פיזיותרפיסטית וצוות רכזים מקצועיים. כמו כן, במעון מרפאה המאוישת 24 שעות ביממה.

הפניות דיירים ודיירות למעון, מתבצעות על ידי וועדות השמה ברשויות המפנות, קרי, מקום מגוריהם של הדיירים.

השיגרה במעון "בית עדן"

הצוות המקצועי הפועל במעון מתמחה במתן טיפול לילדים ונוער עם מגוון מוגבלויות, אשר נלווים אליהם מאפייני התנהגות מורכבים ומאתגרים. המעון מחולק ליחידות מגורים קטנות בהתבסס על גיל ו/או רמת התפקוד של הדיירים והדיירות, ומספק להם שיגרת יום עשירה ומגוונת.

מסגרות לדירי המעון

דיירים בגילאי בית ספר יוצאים בבוקר למסגרות החינוכיות, ועם חזרתם בשעות הצהריים, הם מתקבלים על ידי צוות המדריכים הקבוע ביחידה. לאחר קבלתם הם ממשיכים לשגרת פנאי וקידום יומית.

*פעילויות תעסוקה לבוגרים

הדיירים הבוגרים במעון משתלבים בפעילויות תעסוקה מגוונות על פי יכולתם. חלקם משתלבים בתחומי תעסוקה שונים בשוק החופשי, וחלקם משתלבים במרכז תעסוקה שהוקם במיוחד עבורם במעון.

*השתלבות במסגרת צה"לית

אנו מאמינים בשילוב מיטבי של הדיירים במעגלי החברה, ולשם כך אנו מפעילים תכנית ייחודית, שנועדה לשלב את הדיירים במסלול התנדבותי במספר בסיסי צה"ל ברחבי הארץ.

*חוגי העשרה ופעילויות ספורט

הדיירים במעון משתתפים במגוון חוגי העשרה המועברים על ידי מדריכים מקצועיים. בין החוגים נמנים ספורט טיפולי, תנועה וריקוד, יוגה, כלבנות טיפולית, מחשבים, בישול ועוד. המעון מטפח גם נבחרות כדורסל וכדורגל המייצגות את המעון בתחרויות "ספיישל אולימפיקס" בהצלחה רבה.

דיירי המעון משתלבים גם בפעילויות פנאי מחוץ למעון במסגרות קהילתיות, כמו ה"צופים" ו"כנפיים של קרמבו", ולוקחים חלק פעיל בפעילות התנדבותית עירונית.

אנו שמים דגש רב על תוכניות קידום יחידניות וקבוצתיות, שמטרתן להביא כל דייר לעצמאות פונקציונאלית מרבית ויכולות חברתיות מותאמות.

הקשר בין המעון להורי הדיירים

אנו רואים בהורים שותפים טבעיים לטיפול והדרכת הדיירים ומעודדים מעורבות הן באופן הטיפול והן בקבלת ההחלטות בנוגע לילדיהם.

במעון פועל ועד הורים ותיק המתכנס פעמיים בשנה והנו שותף מלא בקבלת ההחלטות הנוגעות לשיפור איכות חייהם של הדיירים במעון.

דיירים שהגיעו לעצמאות, וביכולתם לגור לבד ולהשתלב בקהילה, מתגוררים בשלוחות מגורים שהמעון מפעיל. למעון שלוחות הן בדירות מגורים והן במגורים צמודי קרקע, המותאמים לצורכי הדיירים והמוגבלויות שלהם.

אנו פועלים מתוך תחושת שליחות ורצון עז לעזור ליקרים לכם למצוא מקום בחברה הישראלית ולהתפתח בהתאם ליכולותיהם, כך שיוכלו לממש את הפוטנציאל הגלום בהם במלואו. אנו שואפים תמיד לטפח את האינדיבידואליות והחיברות של כל דייר במעון ופועלים כמשפחה.

אנו מזמינים אתכם להתרשם מקרוב ולהכיר את הנפשות הפועלות במעון "בית עדן".

זה הבית שבו ילדיכם יוכל להתפתח בצורה בטוחה בקצב שלו. כאן המשפחה שלכם הולכת להתרחב, ועמה גם חדרי הלב.

דילוג לתוכן