קשובים לצורך שלך

פתרון דיור חוץ ביתי לאוטיסטים

דיור חוץ ביתי לאוטיסטים

 הוסטל לילדים על הרצף

הורים לילדים על הרצף האוטיסטי בגילאי 13-25  עסוקים לא פעם בשאלה המכרעת -האם לשלב את הילד במסגרות חוץ ביתיות שידועה גם כדיור מוגן? מה היתרונות של דיור מוגן לאותם אנשים מיוחדים שהם חלק מבשרנו שבמשך כל כך הרבה שנים גידלנו וטיפחנו, על פני הבית הפרטי שלנו?  כיצד לקבל החלטה מה הפתרון היעיל ושמותאם לילד שלכם? איזה סוג מסגרת חוץ ביתית יכולה להיות מתאימה ומקדמת בצורה מיטבית? שתטפח שתהיה שקוה שתשמור לנו עליו. מה היתרונות למסגרת חוץ ביתית לילדים על הרצף האוטיסטי?

ההתלבטות מתחילה כבר  מגיל 13 ועד גילאי ה 20+, מהו ה פתרון דיור חוץ ביתי לאוטיסטים הנכון ביותר? הורים מתחבטים בשאלות הללו ומתחילים בתהליך בירור על היתרונות והחסרונות של דיור חוץ ביתי או דיור מוגן.  בשנים האחרונות קמות עוד ועוד מסגרות חוץ ביתיות לילדים על הרצף האוטיסטי מתוך מטרה לייצר להם מסגרת תומכת קהילתית, כדאי להדגיש ששילוב כזה בקהילה הוא משמעותי לחיזוק העצמאות ופיתוח היכולות של הדייר. מסגרת שמאפשרת להם לקבל  טיפולים אישיים, תחושת בטחון ועצמאות, קידום אישי וחיי כבוד בקהילה. מסגרות חוץ ביתיות מכבדות מעצימות כדי לתת להם את המקום שלהם.

היתרונות והחששות במעבר למסגרת דיור בקהילה

בטרם נציג את היתרונות הבולטים במעבר למסגרת חוץ ביתית וגם את מערכת השיקולים שעליכם לזכור בבואכם לבחור מסגרת, נציג את החששות וההתלבטויות שהורים רבים מציגים ומשתפים.

הורים לילדים על הרצף אשר נמצאים בשלב ההתלבטות, מספרים ומשתפים לא פעם על תחושות ולבטים שעולות בהם נוכח המחשבה להעביר את ילדם למסגרת חוץ ביתית, כהורים יש פה אבן דרך עצומה.  ההורים בעיקר  מתקשים לדמיין את ילדם במסגרת מחוץ לבית המוכר והאינטימי, שהילד גדל בה עד כה. עולים ומציפים אותם דאגות וחששות כמו: "כיצד יסתדר מחוץ לבית", "איך יבינו אותו", "האם באמת ידאגו לכל הצרכים שלו"? "מהו היחס של המטפלים?"

לא קל "לשחרר" את החששות, הן לכל הדעות לגיטימיות וטבעיות. כהורים עליכם לשים את הדעת על אופי המסגרת המתאימה לילדכם וזאת כדי שהילדים שלכם יצליחו ברמה האישית והחברתית, הם זקוקים למסגרת שמאפשרת ומכילה  את כל צרכיהם.  מסגרת שתעניק להם קיום אורח חיים ושגרה, תאפשר להם להתבטא, תכיל אותם, תקנה להם בטחון, תתאים להם  טיפול ייחודי,   תבין אותם ותתן להם  חופש ועצמאות מצד אחד וגבולות ובטחון מצד שני.  

חשוב שתזכרו שההחלטה על מעבר לדיור חוץ ביתי היא ללא ספק, לא קלה אבל היא נמצאת בידיכם, עליכם להיות מודעים לרגשות והמחשבות המשפיעים על קבלת ההחלטות שלכם. אל תאפשרו לחששות לעכב את מעבר  הילד למסגרת חוץ ביתית שתתן לו כל הדאגה והתמיכה שהוא זקוק כדי להתקדם ולהתפתח.  מגורים בבית עלולים לעכב או לגרום לרגרסיה בתהליך ההתפתחות והקידום של הילד ללא חברה וקהילה תומכת.

יתרונות לאוטיסטים במעבר למסגרת דיור חוץ ביתית בקהילה

שימו לב  לרשימת היתרונות הבולטים למעבר למסגרות חוץ ביתית לילדים אוטיסטים, במילים אחרות למה  כדאי להעביר את הילד לדיור מוגן או מסגרת חוץ ביתית ולתמוך בו במעבר הזה בצורה שתתרום לו.

  • אורח חיים מותאם עם פעילויות לפיתוח אישי, חיי קהילה מגוונים ומותאמים
  • הקניית בטחון אישי
  • תרבות תעסוקה ועבודה
  • פיתוח יכולות עצמאיות והכנה לחיים
  • פיתוח מיומנויות חברתיות ואישיות
  • תכנית ליווי לבריאות להיגיינה, תזונה, פעילות גופנית
  • הכנה למעבר לחיים בקהילה ע"י פיתוח יכולת עמידה באתגרים

עם קבלת ההחלטה להעביר את הילד למסגרת חוץ ביתית, חשוב למצוא מסגרת המותאמת לילד שלכם. ילדים על הרצף האוטיסטי צריכים להרגיש שהם נמצאים במקום הנכון, מצד אחד מקום שיכול לקדם אותם ויהווה להם כבית חם, ומצד שני לקבל יחס הולם ומתחשב עם חיי חברה ותרבות. חשוב לערוך בדיקה ומחקר על המקומות הקיימים בסביבתכם,  מהו טווח הגילאים העיקרי בדיור,  בחינת רמת התפקוד של הילדים במסגרת והסמכות הצוות הטיפולי המלווה.

דוגמא לנער שגר ביחידה חוץ ביתית שמנוהלת על ידינו ולומד בבית ספר רגיל ומקבל מזה המון עד כדי קבלת מצטין שכבה

תעודת הצטיינות בית סיפרי לילד בכיתה י״ג שנמצא אצלנו במעון
רגע מרגש לגמרי של הנער בליוויו של גילי לוי
כולנו גאים בנער המורים וגם התומכים בו הצוות של בית עדן

פתרון דיור חוץ ביתי לאוטיסטים ולכל מי שנחשב על הרצף

מסגרת חוץ ביתית לאוטיסטים ולנערים על הרצף היא פתרון המאפשר קידום והתפתחות אישית וחברתית עם יתרונות רבים לטובת הילדים. אתם מוזמנים לבוא לביקור ולשיחה לשמוע וללמוד מה יש לנו להציע לאותו אחד או אחת שכה יקר לליבך.

דילוג לתוכן