קשובים לצורך שלך

בית עדן מחכה לכם אבל בינתיים כמה מילים איך שומרים על ילד עם אוטיזם

אינך בטוח כיצד ייראו חייו כמבוגר על הספקטרום האוטיסטי? מודאג לגבי העתיד שלו? בית עדן מציע סביבה בטוחה ומאובטחת לחיות, ללמוד ולצמוח.

בית עדן דיור מוגן למי שנמצא על הספקטרום

מספק קהילה בטוחה ותומכת לאלו עם אוטיזם.

מרופאים ועד אחיות, צוות בית עדן עבר הכשרה ספציפית להבין את הצרכים של האנשים על הספקטרום.

אנו מציעים מגוון רחב של שירותים לרבות הערכות אבחון, ריפוי בדיבור, תמיכה רפואית פסיכולוגית ועוד.

אבל במאמר הבא נדבר על איך אתם דואגים שהבית שלכם נשאר בטוח לילדים על הרצף כדי לשמור עליהם

עבור רוב ההורים, הכנת הבית הוא לא יותר מאשר הגבלת גישה לסכנות פוטנציאליות. זו בעיה שאפשר לפתור אחר הצהריים אחד עם נסיעה לאיקיאה לקנות כמה מנעולי ארון ושער לתינוק או שניים. להבטיח שהבית שלך הוא סביבה בטוחה שבה ילדים יכולים להיות ילדים מבלי לדאוג שהם ייכנסו למשהו שהם לא אמורים להכנס אליו, או ליפול במורד המדרגות, או לשבור או להחתך בטעות.

אבל כפי שיודע כל הורה עם ילד עם אוטיזם, אין פתרון אחד שעובד עבור כל הילדים. כאשר אתם ניגשים לפרויקט הגנת הילד שלכם, עליכם להתמודד גם עם האתגר הנוסף של התחשבות בחומרת מצבו של ילדכם, מידת הליקוי הקוגניטיבי, אם בכלל, וההתנהגויות הייחודיות שילדכם מפגין.

אוטיזם הוא לקות התפתחותית המשפיעה על יכולת המוח לעבד מידע. כשמדובר באוטיזם, אין פתרון אחד שמתאים לכל הילדים. כל ילד עם אוטיזם מגיב אחרת לטיפול ולכל ילד יש יכולות שונות. כאשר אתה ניגשים לפרויקט הגנת הילד שלך, עליך להתמודד גם עם האתגר הנוסף של התחשבות בחומרת מצבו של ילדך, מידת הליקוי הקוגניטיבי וכיצד זה מתבטא

השורה התחתונה היא שהכנת הבית שלכם עם ילד עם אוטיזם , בדרך כלל תחרוג מהפרקטיקות הסטנדרטיות של התקנת מנעולים, בריקדות והסתרת חומרי ניקוי ביתיים. במקום רק לחשוב במונחים של הגבלת גישה לדברים שעלולים להזיק, אולי תתחילו לחשוב על זה כעל תהליך של התאמת הבית לצרכי ילדכם. אחרי הכל, ילד עם אוטיזם עשוי להזדקק גם להתאמות לדברים אחרים בסביבתו כדי להבטיח שהוא מרגיש בטוח מבחינה רגשית.

עיצוב הבית והשגרה תוך חשיבה על פעוט עם ASD צריך לקחת בחשבון את הבטיחות לא פחות מההתנהגויות הייחודיות והצרכים הפסיכולוגיים של הילד. אין פתרון אחד שמתאים לכולם, אבל יש צעדים שאתה יכול לנקוט כדי להשיג את השקט הנפשי שמגיע עם הידיעה שחשבת על הכל. וככל שאתה בטוח יותר שעשית כל מה שאתה יכול, כך תוכל להתמקד בעבודה האמיתית של טיפוח ותמיכה בהתפתחות הרגשית והפסיכו-חברתית של ילדך.

הצעות אלו יביאו אתכם בדרך ליצירת סביבה בטוחה ונוחה יותר עבור ילדכם עם אוטיזם.

מנעולים מתוחכמים עשויים להיות נחוצים כדי למנוע שיטוט

הילד שלך סקרן. ילדים אוהבים לחקור ונראה שזה אומר להיכנס לכל דבר ולכל מה שהם לא אמורים לעשות! בעוד שאוטיזם מתבטא בצורה שונה אצל ילדים שונים, אולי שלך נחוש בדעתו לפתוח כל מגירה, ארון ודלת בבית שלך.

חומרי ניקוי ביתיים הם סכנה ברורה לכל ילד. כך גם דשנים לדשא, דלק למכסחת, צבעים וריסוס חרקים. לכל כימיקל בבית ובסביבתו יש פוטנציאל להפוך לאטרקטיבי עבור ילדכם. זה עשוי להיות רעיון טוב לבחור מקום אחד בחנייה – מחוץ לסביבה היומיומית הרגילה של ילדך – כדי לנעול ולאבטח את כל הכימיקלים המסוכני הללו.

כל הורה מרחיק תרופות ביתיות מהישג ידם של ילדים. ילדכם עשוי להזדקק לתרופות יומיומיות, ולשמור אותן בהישג יד בארון מטבח או ארון תרופות יכול להיות מפתה. האמת היא, אפילו עם בריח, הארונות האלה הם משהו שילדכם עשוי לנסות לחקור.

זה טוב להיות מוכן! ואם נראה שילדכם עשוי להבין כיצד לטפל במנעולים סטנדרטיים של ארונות או תיבות תרופות, אולי כדאי לכם לעבור למנגנוני נעילה מתוחכמים יותר.

לעתים קרובות הצורך להשקיע במנעולים מתוחכמים יותר חורג מאמצעי אבטחה לילדים רגילים. כאשר ילדכם נכנס לגיל ההתבגרות המוקדם, ייתכן שתצטרכו לנקוט בצעדים כדי להגביל את השיטוט אם הוא מתקשה להבין גבולות בטוחים. במקרים הקיצוניים ביותר, בריח ללא מפתח כפול על דלתות גישה הוא הפתרון היחיד.

שוטטות או "התרחקות", היא בעיה רצינית והובילה למקרי מוות רבים בקהילת האוטיזם. בשנת 2016 ילד בן שתים עשרה עם אוטיזם באה״ב, יצא מהבית ונפגע ונהרג על ידי משאית. בשנת 2015 ילד בן תשע עם אוטיזם יצא מביתו ונפגע מרכבת ומת.

אלה לא אירועים בודדים. על פי האגודה הלאומית לאוטיזם כמחצית מכל הילדים עם אוטיזם יוצאים מהבית לבד ללא השגחה, הם עושים את זה פשוט כי הם יכולים ולא בשביל להדאיג או להפחיד אתכם. ובשלב מסוים מנסים לבדוק גבולות מחוץ לביטחון של הבית.

כשמדובר בעיצוב חללים לילדים נוירוטיפיים וילדים עם ASD, חשוב לזכור את הצרכים של האוכלוסיות הללו.

כל הילדים נוטים להתקפי זעם ומשחקים. אבל עם ילדים על הספקטרום, התפרצויות אלו עשויות להיות תכופות יותר ובלתי צפויות יותר. במקרים הכי גרועים, עלולה אפילו להיות כרוכה באלימות אמיתית ותוקפנות כלפי אחרים. במקרים קיצוניים כמו זה, הגנה על כל אחד בבית הופכת הכרחית.

חשוב להיות ערניים במיוחד אם יש נטייה לתוקפנות, ולאמוד את התגובות של ילדכם כשהוא לחוץ. להיות מודע לטמפרמנט ולכעס שלו זה קריטי לבטיחות הילד, כמו גם בטיחות המשפחה הקרובה האחים והמטפלים כאחד.

מריבות בין ילדים בביתך עשויות להיות תגובה טבעית מכיוון שהם רואים בכך רשות לעשות את אותו הדבר. על מנת למנוע את הסלמה, הקפידו להודיע לילד שמתחיל במאבק שיהיו השלכות חמורות להתנהגותו.

גידול צעיר נוירוטיפי וגם ילד על הספקטרום מציג כמה אתגרים מאוד ייחודיים. לא תמיד נדע להיות חכמים לגבי הדרך שבה אנחנו מלמדים משמעת את ילדיינו. על אחת כמה וכמה כשהילד הנוירוטיפי שלך סיים לדרוך ולצרוח על איך 'החיים לא הוגנים', זה עשוי להיות זמן טוב להסכים ולהזכיר להם שהזכויות הנוספות שהם נהנים מהם מגיעות גם עם כמה ציפיות נוספות.

הילד שלך משגשג על כשיש תבניות קבועות. על פי המכון הלאומי להפרעות נוירולוגיות ושבץ מוחי (NIH), ילדים עם ASD מוצאים נחמה בדפוסים ומייצרים תחושת ביטחון משגרה קבועה ללא הפסקה. קיום זמן ספציפי לכל אירוע יומי יאפשר לילדכם להרגיש רגוע יותר ומסוגל להתמודד גם כשהדברים נעשים סוערים.

מחקרים מראים שילדים שיש להם שגרה קבועה בכל יום נוטים פחות לחוות בעיות נפשיות כמו חרדה ודיכאון.

יצירת מרחב שקט במיוחד עבור ילד עם אוטיזם

כאשר ילד עם אוטיזם מקבל גירוי יתר, הוא נוטה לפעול בצורה כזו או אחרת. אצל חלקם, זה מתבטא בצורה של התנהגויות מטרידות, הרס עצמי, כמו חבטות ראש או נשיכות ושריטות עצמיות.

הפסקות חושיות יכולות להיות דרך מצוינת עבור ילדכם לקחת הפוגה מהעולם. כאשר הם זקוקים לזמן הרחק ממשהו, אין להשתמש בו כעונש, אלא ככלי לעזור להם להתמקד מחדש ולעבד דברים בצורה אחרת. הפסקות חושיות יתנו לילדכם הזדמנות להתארגן מחדש ולהתמקד מחדש. כאשר הילד נאבק ויש צורך בפסק זמן, אין לעשות זאת כדרך להעניש את הילד אלא כדרך לתת לו זמן להתארגן מחדש ולמקד מחדש את האנרגיה שלו בפעילויות בונות יותר. זה עוזר להסיט את תשומת הלב שלו מהגירויים החיצוניים שעשויים לעורר את התנהגותו.

מיקוד מחדש של האנרגיה של ילדכם והסטת תשומת הלב שלהם עם רגע של שקט לא רק יעזור למנוע התמוטטות מוחלטת, אלא הפנייתו באופן עקבי למרחב ייעודי כאשר מצבים יוצאים מהדרך הרגועה והנורמטיבית, ישנה בסופו של דבר את הדרך בה הם מגיבים למצבי לחץ. זוהי טכניקה בדוקה המשמשת בטיפול בניתוח התנהגות יישומי. ניתן לתקן התנהגויות אנטי-חברתיות והרס עצמי הקשורות לאוטיזם, במיוחד עם תמיכה עקבית ומתמשכת בבית מהורים ומטפלים.

אזור שקט עם תאורה נמוכה עם מעט עיטורים וללא משטחים קשים יכול להביא לתחושת רוגע. כריות רכות, כמה צעצועים ושמיכות אהובים הם חלק מהדברים שתוכלו להשתמש בהם כדי ליצור חלל כזה. ייתכן שתוכל להשאיר את ילדך לנפשו ולתת לו הזדמנות לתרגל אוטונומיה בזמן שאתה מקבל הפסקה קטנה בעצמך. זה למעשה ילמד אותם מיומנות שהם בסופו של דבר יוכלו להשתמש בעצמם כדי להתמודד עם מצבים אינטנסיביים שהם נתקלים בהם מחוץ לבית. יצירת חלל שתוכנן תוך מחשבה על הצרכים הרגשיים הייחודיים של ילדכם יכולה להיות ההבדל בין כאוס ושלווה במשק הבית שלכם.

סכנות ביתיות רגילות מהוות אפילו יותר סיכון לילדים עם ASD

האם לשולחן הקפה שלך יש קצוות חדים? מה לגבי אי המטבח היפה שלך מגרניט?

ילדים עם אוטיזם עלולים להיתקל בבעיות בפרופריוספציה, שהיא היכולת לחוש את מיקומו של הגוף ביחס לסביבה הסובבת. הפרופריוספציה יכולה להיות מושפעת מתפקוד לקוי של מערכת העצבים המרכזית, מה שעלול לגרום לאדם לא לדעת היכן הוא נמצא ביחס לרהיטים או לקיר. למשל. קושי בפרופריוספציה יוצר סרבול; ייתכן שכבר שמתם לב שילדכם מתנגש באופן אקראי בחפצים. משטחים, מדפי ספרים ושולחן האוכל יכולים להפוך כולם לסכנות פוטנציאליות אם זה המקרה.

התקנת פגושי גומי היא פתרון פשוט שיכול למנוע נסיעה למיון, והבטחת ריהוט גבוה לקיר תעזור להבטיח שהם לא יתהפכו ויפלו במקרה שילדכם יחליט לטפס על הארון של סבתא .

רוב האנשים נמשכים למים. זו הסיבה שחדרי מלון עם נוף לאוקיינוס ​​עולים יותר מאלה עם נוף לעיר. עבור ילד עם אוטיזם, מים יכולים להיות משאב נפלא בנסיבות הנכונות, וטרגי כשהם משתבשים. קרא כל פורום הורות ASD ותמצא הורים דנים בקסם של ילדם למים. אולי זו התחושה המרגיעה של מים העוטפים את הגוף או האופן שבו נשמעים מים זורמים מרגיעים שיוצרת את הקיבעון.

לפי האגודה הלאומית לאוטיזם, טביעה היא אחת מסיבות המוות המובילות בקרב אנשים עם אוטיזם.

שימוש בכיסוי בריכה קשיח, גידור אזור הבריכה, הוספת אזעקה על השער ונעילת הבריח עם מנעול עם מפתח אולי נשמע כמו נעילה מוחלטת של כיף, אבל כשאינך מפקח על הבריכה, זה יכול להיות משהו מאוד חשוב שמציל את חיי הילד שלך.

ייתכן שילדכם ייפצע מהמים החמים בברזים, לכן חשוב להרחיק ברזים עם מים חמים, מזרקות ואמבטיות מהישג ידם. כמבוגרים לעתים קרובות אנו לא לוקחים בחשבון כמה קל לילדים לקבל כוויה, על אחת כמה וכמה לילדים על הרצף, לכן אנו חייבים להישאר ערניים ולשמור עליהם בהשגחה מתמדת.

חדר האמבטיה הוא כמו מגרש משחקים לילד על הספקטרום עם קיבוע על מים. יש גם את הסכנה הנוספת שמגיעה עם מייבשי שיער חשמליים ו מסלסלי שיער. אם מייבש שיער זה דבר בשביל ילדך שהוא לא יוכל לעמוד בפניו, הרחיקו את המכשירים שלכם מהישג יד והניחו מנעול חיצוני על דלת חדר האמבטיה.

ללמד כל אחד מהילדים שלך לא לסמוך יותר מדי על זרים

ככל שילדכם מתבגר, סביר להניח שהוא יגיב לדפיקה בדלת או לצלצל בפעמון הבית. זה אולי לא משהו שרוב האנשים חושבים עליו כאשר בוחנים את בטיחות הבית, אבל עבור הורים לילדים עם ASD זה כרוך בכמה סיכונים רציניים.

לפי האגודה הבריטית לפסיכולוגיה, ילדים עם ASD הם מאוד בוטחים; בוטחים מדי, למעשה. מחקר מצא שהם פחות מסוגלים לקבוע אם ניתן לסמוך על אדם או לא על סמך הערכת הבעות פנים. היכולת לקרוא את כוונותיו של אדם על ידי התבוננות בפניו היא סוג של שיפוט אינטואיטיבי שהוא מהותי לילדים נוירוטיפיים, אך בלעדיה, ילדים על הספקטרום לרוב אינם מסוגלים לקבוע אם אדם שהם פוגשים מתכוון לפגוע בהם או לא. כמובן, האדם בדלת הוא כנראה רק שכן שאומר שלום, אבל זה לא סיכון שאתה רוצה לקחת.

לסיכום

חשוב לעבוד עם ילדכם כדי ליצור מודעות טובה יותר לסכנות אפשריות, ופרוטוקולים להתמודדות עם זרים. למדו את ילדכם כיצד לזהות על מי הוא יכול לסמוך לא רק כשהוא נשאר בבית, אלא גם משהו שישרת אותו במרחבים נוספים לשארית חייו, גם בבגרות, ובמיוחד אם הוא חי באופן עצמאי.

דילוג לתוכן