קשובים לצורך שלך

התנדבות לצה״ל של אנשים עם מוגבלות

מתנדבים לצה״ל עם מוגבלות

אנשים עם עיכוב התפתחותי, על הספקטרום, אוטיזם יכולים לתרום למדינה.

צה״ל הוא צבא העם ובמשך שנים רבות צה״ל היה מקום שעודד התנדבות ושייכות לכור ההיתוך שלו גרם לאנשים לעבור ולהכיר את ישראל האחרת. העולים בני העדות השונות דתיים ערבים דרוזים בדואים נוצרים

צה״ל באטוס הישראלי הוא כור חיבור חיבוק וחיזוק של כולנו לא משנה מאיזה רקע עדה מעמד סוציו אקונומי רוב האנשים שצה״ל מעביר דרכו פוגשים ומתחברים עם אנשים שבמציאות אחרת לא היו נחשפים אליהם. הוא מאפשר לאנשים לשפר את מעמדם החברתי את תחושת השיוך שלהם ואת ההישג בשירות משמעותי.

רוב האוטיסטים מקבלים פטור משירות בצורה אוטומטית וחלקם עקב איבחון מאוחר מקבלים פטור אחרי צו ראשון שני, אבל אותם אלה שבתפקוד גבוה ומודעות ערנית לסביבה שלהם, רוצים כן להתגייס ולתרום ולהרגיש חלק מהחברה.

יש אפשרות להתנדב

כדי לעשות זאת כדאי לעשות מס תהליכים  כמו: להגיש בקשה , בדיקה פסיכיאטרית, ועדה רפואית, אימות נתונים. זימון לועדת מתנדבים וראיון שיבוץ לתפקיד

משך השירות של מתנדבים הוא 24 חודש

ויש להם מס זכויות כמו:

פטור משמירות

שירות קרוב לבית

טיפול רפואי על בסיס קופת החולים ולא דרך המערכת הצהלית

מידע עדכני ומפורט יותר אפשר לקבל בשיחה עם הצוות שלנו שמכין את הנערים לשירות

תוכנית ההתנדבות לצה״ל של בית עדן

לבית עדן יש שני מרכזים שמכשירים את החבר'ה שלנו לשירות, התוכנית מתחילה בגיל 17 אך אפשר גם להתנדב מאוחר יותר. המרכזים שלנו בשיתוף עם צה״ל ופיקוד העורף מכניסים את החבר'ה לתהליך היקלטות איטי ומדורג שמאפשר להם להבין את מקומם ואת מה שיכול להתאים להם כדי שיהיה להם שירות משמעותי ותורם.

מרכז אחד ברמלה

מרכז שני בקריית אתא

כל מרכז עם היחוד והתרומה המיוחדת לו כי שילוב אוטיסטים בצבא הוא אפשרי וישנן הצלחות רבות

ההכנה לגיוס במושב זיתן וברמלה

עולים על מדים מרכז היא מסגרת שמאפשרת גם דיור וגם שיקום בפיקוח של משרד הרווחה ורוב חברי דיור מתנדבים במחנה ביהוד וברחובות.

לפרטים: ניר 0507561680 nir.beiteden@gmail.com

ההכנה לגיוס מקריית אתא

עולים על מדים קירית אתא מסגרת דיור של חבר'ה עם מוגבלויות קלות שיוצאים בהסעה כל בוקר לשירות בבסיס חיל הים ובבית הספר הטכני של חיל האויר וחוזרים עם סוף היום.

המוגבלות השכלית או האתגר הפיזי והנפשי של אותם הצעירים מייצר אתגר שמועיל לכל הצדדים שמשתתפים בתהליך.

ראשית ההורים שרואים את הילד מסתדר ומתקדם לעצמאות תפקודית

שנית המתנדבים עצמם שנחשפים ליכולות שהם מפתחים וחוויות שהם צוברים

שלישית נתרמים מאוד אותם חבר'ה שנמצאים איתם במגע חבר'ה נורמטיביים מהחברה שנחשפים לאותם חבר'ה שבדרך כלל אינם יכולים לפגוש או אם פוגשים אז במרחק ומהצד. האינטראקציה איתם גורמת לכולם לעלות רמה בחשיבה בהבנה וביכולת לעזור לעצמם ולזולת.

אנחנו מלווים על ידי משרד הרווחה והשירות הצבאי לבעלי המוגבלויות מבחינתנו הוא מקפצה ומעבר לחיים יותר מלאים ומתפקדים בהמשך עם מסגרת ההמשך שלנו ״בית לחיים״ שמאפשרת לחבר'ה אחרי השירות להשתלב בעבודה בקהילה והמשך שיפור המיומנויות העצמאיות וכישוריי החיים של החבר'ה שלנו.

על מנת להתחיל את התהליך, יש ליצור קשר עם בית עדן על ידי שליחת מייל או טלפון ו/או פניה דרך הטופס כאן למטה.

הזכאות לדיור מקנה סל שירותים במימון מלא של המדינה, תחת הפיקוח של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

דילוג לתוכן