קשובים לצורך שלך

עולים על מדים מרכז היא מסגרת  דיור לבעלי צרכים מיוחדים. המסגרת עובדת עם אוכלוסיות של מש"ה, אוטיזם ושיקום (פיקוח על ידי מנהל מוגבלויות של משרד הרווחה). במסגרת עובדים מנהל מסגרת, עובדת סוציאלית ואנשי צוות הדרכה. למסגרת שני בתים – ברחוב צהל ברמלה ובמושב זיתן.

ייחודה של המסגרת

הוא בשיתוף הפעולה עם  צה"ל. רוב דיירי המסגרת נמצאים בתעסוקה בבסיס של פיקוד העורף (מחנה ארד ביהוד ומחנה בילו באזור רחובות). הדיירים עוסקים במגוון עבודות בשני הבסיסים. החל ממשימות של מיון, אריזה ותחזוק שוטף, של הימחים (יחידת מחסני חירום) בבסיסים, דרך המטבח, גינון, וכו'

במסגרת יש גם אפשרות לצאת לשירות לאומי למי שמעוניין בכך.

המסגרת אינה "בית לחיים" אלא סוג של מכינה האורכת – 4-5 שנים ואליה מגיעים צעירים שקיבלו פטור משירות חובה בצה"ל ועדיין רוצים לממש את רצונם לתרום למדינה דרך שירות צבאי משמעותי. כל צעיר המגיע למסגרת מתחיל כמתנדב בצבא (את טפסי ההתנדבות אנו ממלאים ביחד עם הצעיר ומשפחתו טרם הגעתו למסגרת) ובמקביל בהוסטל נכתבת לו תכנית ניהול סיכונים ותוכנית קידום אישית התחלתית. המטרה היא קידום לעצמאות במקסימום תחומים – כל אחד על פי יכולתו וכישוריו. כל צרכיהם של הדיירים מסופקים במקום לרבות שירותים רפואיים ופסיכיאטרים אותם צורכים הדיירים בקהילה.

תוכניות המסגרת

הנושאים לתוכניות הקידום הן מגוונות וכוללות את כל הנושאים המעסיקים את הצעירים הנ"ל החל מהיגיינה אישית ותחזוקת החדר והבית וכלה בעצמאות במרחב המסגרת, עצמאות בתחבורה ציבורית, צריכת שירותים קהילתיים מגוונים התנדבות בקהילה וכו' במקביל נעשית עבודה בתחומים המעסיקים את הצעירים בגיל זה: סנגור עצמי, חינוך חברתי מיני, קבוצה היוזמת ומוציאה לפועל בילוים משותפים, טיולים של מספר ימים ועוד ועוד.

חוגי פנאי נצרכים גם בתוך המסגרת וגם מחוצה לה כאשר השאיפה היא שהדיירים יצרכו את רוב/כל הפנאי שלהם מחוץ להוסטל במתנסים, חוגים למיניהם, פרויקטים עירוניים ועמותות שונות כל זאת כהכנה ל"בית לחיים" אליו יעבור הדיירים  לאחר שיסיימו את הפרויקט. כיום הדיירים נהנים ממגוון של פעילויות: כדורסל, ג'ודו, תופים, חוג תקשורת, יוגה, אנגלית, קרב מגע ועוד

מכיוון שפער הגילאים בתוך המסגרת הינו קטן יחסית וכמעט כולם נמצאים בשנות ה – 20 שלהם (בניגוד למסגרות אחרות שם ניתן למצוא פערים גדולים יחסית), נוצרת אוירה צעירה ותוססת המפוקחת על ידי הצוות החינוכי.

לאחר כחצי שנה של התנדבות ולאחר קבלת חוות דעת מהמפקד הישיר של החיילים, יכולים הדיירים להתחיל לבדוק אפשרות של שירות בחיול בצה"ל. לשם כך עליהם למלא מסמכי גיוס לצבא ולעבור בדיקות רפואיות, לקבל המלצות פסיכיאטריות/נוירולוגיות ובסופו של דבר לעבור את ועדת ההתאמה הסופית של הצבא. כיום יש לנו במסגרת תשעה חיילים המשרתים בצה"ל כחוק: עברו שרשרת חיול, מקבלים משכורת צבאית ומענק שחרור בתום השירות, נהנים מנסיעה תחבורתית חינם ועוד.

איך מגיעים למסגרת?

צעירים בגילאים 18-25 המשתייכים לאוכלוסיות של מש"ה, אוטיזם או שיקום שקיבלו פטור משירות חובה  מוזמנים להצטרף לתוכנית. הצעירים ומשפחותיהם מוזמנים לבקר במסגרת ובמידה וקיימת התאמה ורצון, ניתן לפנות לעובדת סוציאלית בקהילה לשם קיום של וועדת השמה למסגרת דיור. עם  קבלת ההשמה תיערך וועדת הקבלה במסגרת עצמה.

אביב ארגמן, טלפון – 0546660214
כתובת מייל – aviv@beiteden.co.il

דילוג לתוכן